Skip to main content

آبسه کشاله ران ، کیست در کشاله ران و عکس غدد لنفاوی کشاله ران

آبسه کشاله ران ، کیست در کشاله ران و عکس غدد لنفاوی کشاله ران

در این مطلب از سایت خشدار می خواهیم در مورد آبسه کشاله ران ، کیست در کشاله ران و عکس غدد لنفاوی کشاله ران صحبت کنیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

آبسه کشاله ران

آبسه کشاله ران ناشی از عفونت پوست یا ناحیه زیرین آن است. عفونت معمولا توسط یک باکتری ایجاد می شود که بدن شما با ایجاد یک توپ التهابی در اطراف باکتری ها به آن واکنش نشان می دهد. باید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید تا آبسه را تخلیه کند.
آبسه کشاله ران ، کیست در کشاله ران و عکس غدد لنفاوی کشاله ران
سوال
سلام همسر بنده چند وقتی در قسمت کشاله ران غده های چرکی در قسمت کشاله ران می زند که در هر دو طرف هست که ابتدا شبیه یک جوش زیر پوستی دردناک هست و یواش یواش متورم می شه و تبدیل به یک آبسه بزرگ می شه که فقط قسمت آبسه بیرون هست و وقتی دست می زنی یک توده بزرگ زیر پوست اطراف این آبسه حس می شه و وقتی می ترکه مقدار زیادی خون آبه و چرک ازش خارج می شه چند وقت پیش یک بار روی شکم و زیر ناف زد و یکی دو بار هم زیر بغل زد ولی اکثرا در قسمت کشاله ران می زند . پزشک عمومی معتقد هست که برگشت موی زائد هست یک سری چرک خشک کن و پماد و آمپول هم داد که فقط می شه گفت روند خوب شدن آبسه رو سریع تر کرد اما درمان قطعی نبود. به نظر شما چی می تونه باشه و اصلا باید به چه متخصصی باید مراجعه کرد؟ پوست غدد یا عفونی
با سلام به ضایعاتی که توصیف کردید فرونکل و کاربانکل میگویند.که بیشتر ناشی از عفونت فولیکول مو در محل های حساس مانند کشاله ران است. به متخصص پوست مراجعه شود.

Comments